Prolínání kultur - festival národnostních menšin 2016

V Karviné se pravidelně koná festival národnostních menšin, tento rok se poprvé účastnila i vietnamská národnostní menšina. A to bych nebyla já, kdybych se v takové akci nějak neangažovala, takže jsem společně s ostravskými Vietnamci 12.6. jela do Karviné. A taky jsem celou sobotu 11.6. připravovala s asi dvaceti vietnamskými ženami všelijaké vietnamské dobrůtky, které jsme pak servírovali návštěvníkům. Pojďte se podívat, jak to vypadalo!

Já - v klasických vietnamských šatech "áo dài" [ao zaj] a klobouku - se strejdou u našeho stánku


Jak jsem již psala, sobota před touto akcí byla docela náročná. Spousta lidí chystala spoustu jídla. Já jsem taky pomáhala s přípravou jídla (nikdy v životě jsem tolik jídla neviděla) a později jsem pomáhala s překladem "jídelního lístku". Co jsme sevírovali? Třeba smažené jarní závitky "nem rán", grilované vepřové maso s nudlemi a zálivkou "bún chả", knedlíky plněné vietnamskou masovou směsí "bánh bao" nebo krevetové lupínky "phòng tôm". A pak samozřejmě nějakou tu vietnamskou kávu či klasické vietnamské limonády v plechovce.


V neděli v osm ráno jsme odjeli do Karviné. Nachystali jsme stánek a rozehřáli gril. Festival začal v 10:00 a končil v 18:00. Festivalu se kromě Vietnamského spolku účastnily ještě české, maďarské, romské, bulharské, polské, řecké, slovenské a židovské soubory. Zpívalo se, tancovalo se a jedlo se. Náš vietnamský folklórní soubor si nachystal také pár čísel, jak tanečních, tak pěvěckých. Já jsem většinu času pomáhala s obsluhováním u stánku, protože většina tet zvládá klasickou domluvu česky, ale když přišel člověk se zvídavými dotazy, byly jazykově trochu v koncích. Takže jsem Čechům většinou vysvětlovala, co které jídlo obsahuje, jaké bylinky jsou v tom jídle obsaženy, jak se které jídlo připravuje a tak.


Přijela se podívat i moje mamka s bráchou

A tady už jsem s mamkou od přítele

Vietnam je kulturně velmi bohatý, takže ano, i takto může vypadat vietnamský kroj



My jsme si tento den rozhodně užili! Příští rok se budeme účastnit znovu a předseda Vietnamského spolku už plánuje další akce. Pořád si myslíte, že jsou Vietnamci uzavřený národ? :-)


Komentáře

Oblíbené příspěvky