Stereogramy - trojrozměrné obrázky

Vzpomínám si, jak jsem jako malá z časopisů vystříhávala stereogramy. A pak jsem na ně dlouhé minuty čučela a nic. Chodila jsem pak za mamkou, aby mi řekla, co na daném obrázku je, a já v tom pak daný obrázek hledala. A nic. Asi až ve jedenácti letech se mi první stereogram zobrazil. Asi po patnácti minutách nepřetržitého zírání. Dnes jsem schopná obrázek vidět do pár vteřin. A také si dnes říkám - kampak tyto trojrozměrné obrázky z časopisů zmizely?



Je možné, ža ani nevíte, o čem vlastně mluvím. Ukážu vám tedy několik obrázků, které mám já osobně moc ráda.


Ve dvanácti ohromovala spolužačky tím, že jsem byla schopna v té zmeti klikiháků něco vidět. Bohužel mi spolužačky často nevěřily a myslely si, že jsem se dopředu nazpaměť naučila, co by na jakém obrázku mělo být. Pokud patříte mezi ty, kteří si myslí, že jde jen o nějaký trik a že ve skutečnosti tam nic nemůže jít vidět, zkuste to - a buďte trpěliví. Jak na to? Mně se osvědčilo dát si obrázek kousíček od obličeje, třeba jen pět centimetrů, a dívat se jakoby "skrs" - šilhat na něj. A pak pomaličku obrázek oddalovat, pořád s "koukáním skrz" a se šilháním. Vůbec nesmíte ten obrázek vnímat, prostě jen ostřit daleko za něj. Pokud se to povede, najednou vám dopředu vystoupí trojrozměrný obrázek. V tu chvíli už můžete přestat šilhat a klidně už zase můžete začít mrkat a celý obrázek si v klidu prohlížet, protože v tuto chvíli už si ho držíte. Pokud se vám ještě nikdy nepovedlo si stereogram zobrazit, zkuste to večer v posteli, až budete hodně unavení a budou se vám klížit oči.


A ano, jde to nejenom u tištěné verze, ale jde to vidět i na obrázcích zobrazených na počítači - na monitoru. Ale myslím si, že vzhledem k tomu, že do počítače čumíme furt a že monitor "svítí", to nemá takový efekt, jako když se vám trojrozměrný obraz z ničeho nic zobrazí na pouhém papíře. Pokud tedy se stereogramy začínáte, tak si raději nějaký obrázek vytiskněte, budete z toho mít mnohem lepší zážitek a taky si myslím, že vám to půjde snadněji.


Jako malá jsem stereogramy vystříhávala z časopisů



Další články, které by vás mohly zajímat :


A co vy? Setkali jste se někdy se stereogramy? Dokážete si vidět obrázky v stereogramech? V kolika letech jste se to naučili? A jaký je váš "osvědčený postup"?

Podělte se o své zážitky a zkušenosti v komentářích! :)



PS: U obrázků jsem schválně smazala popisky, abyste si mohli sami vyzkoušet, co v nich uvidíte - aby vás to nesvádělo k "hledání" správného obrázku. Zobrazují se vám všechny stereogramy ze článku? :)

PSS: (20.5.2015) Zjistila jsem, že existuje nástroj, kde si každý může vytvořit svůj vlastní stereogram: http://www.hidden-3d.com/games_stereogram_paint.php . Dobré, což? :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky