Na co si stěžujete?

Po uveřejnění nového blog.cz se zvedla vlna nevole. Netuším proč. Teda vlastně tuším proč, ale moc to nechápu.

My Češi máme často tendenci si pořád na něco stěžovat. A strašně se divíme, že nám nikdo nic nedá zadarmo. Je důležité si uvědomit, že blog.cz nám poskytuje prostor. I když si na něho nemůžeme sáhnout, i když si ho nemůžeme vzít domů a zamknout ve skříni, tak je tady jenom pro nás. Až napíšu tento článek, někam se uloží. Ne ke mně do počítače, který jsem si koupila. Uloží se na server, který kupoval úplně někdo jiný. Jen za to, že tady problikává pár reklam, mám prostor, kam můžu ukládat své texty, fotky, myšlenky, názory, ...

Je to stejné, jakoby mi někdo půjčil flashku s tím, že na ni můžu ukládat co jen budu chtít, ale že ji zároveň budou mít i jiní uživatelé. A půjčil by mi ji zadarmo. Měla bych právo nadávat na to, že ta flashka nevypadá tak, jak bych si přála? Měla bych si stěžovat na to, že to v ní není organizováno tak, jak chci já, ale tak, jak to chce majitel této flashky? Měla bych právo si stěžovat, když ji bude používat i někdo, koho zrovna já nemám ráda? Nebo na to, že některé složky jsou hned na začátku, tak je vidí víc lidí, zatímco jiné jsou až na konci? Ne. Když se rozhodnu tuto flashku používat, používám ji tak, jak to určí ten, kdo mi ji poskytnul. Kdybych to chtěla celé jinak, nikdo mi nebrání flashku vrátit a koupit si svoji vlastní, se kterou si pak můžu dělat, co jen budu chtít.

Nic není zadarmo, i prostor na internetu něco stojí. Když by se mi tak strašně nelíbilo, jaké je to tady, nic mi nebrání si koupit na internetu vlastní prostor a udělat si své vlastní stránky. Za své vlastní peníze - a s tím, že bych asi tak velkou návštěvnost neměla, protože blog.cz mi také dělá jakousi reklamu. Tím, že můžu komentovat jiné blogy, tím, že tady se tady tvoří jakási komunita blogerů. A nezaplatila jsem za to ani korunu! Proč bych si měla stěžovat?

Ti, co si nyní stěžují na nový blog.cz, si většinou stěžují, že něco nefunguje, i když to funguje dál - a oni to jen nedokážou najít.

"Nedostanu se k nejnovějším komentářům!"
Dostanete. Správa blogu -> Žebříčky -> Poslední komentované články. Vidíte? Je to tady všechno, krásně seřazené podle toho, co bylo komentováno naposledy. A výhoda tohoto výpisu je, že když kliknu na název článku, dostanu se na tento článek na mém blogu, zatímco když kliknu na počet komentářů, dostanu se přimo do jejich administrace - a můžu je hned zveřejnit (když jsou třeba vyhodnoceny jako spam) a nebo smazat. Když to člověk vezme kolem a kolem, je to jednodušší, protože je to všechno na jednom místě.

"Je to zase propagace Autorského klubu!"
Koho AK nezajímá, nemusí přece chodit na články, které jsou v tomto boxíku. A že jsou tito autoři propagováni více, než jiní? Nevím, tohle mi zavání závistí. Když nejsem propagován já, nemůže být nikdo? Když mě se nelíbí AK, neměl by se líbit nikomu? Všichni máme přece svobodnou volbu, na co klikneme. Nikdo nikoho nic číst nenutí.

"Proč je tady zase ta zasr*ná Krásná.cz?!"
Pravděpodobně proto, že jak Krásná.cz tak blog.cz spadá pod jednu společnost. Kdybych měla dva blogy a chtěla bych, aby mi na oba chodilo co nejvíce lidí, taky bych na jednom odkazovala na ten druhý a naopak. Vy snad ne? Opět platí - když mě to nezajímá, neklikám.

"A proč tu nejsou nejnovější články?! Já na ně klikala, narazila jsem tak na spoustu dobrých blogů."
Pokud se vám někdy podařilo kliknout na něco z nejnovějších článků, co stálo za to, jste šťastlivci. Já se k těmto šťastlivcům neřadím, takže jsem tento boxík velmi brzo začala ignorovat. Pokud ale opravdu chcete vidět nejnovější články, není nic jednoduššího, než: Správa blogu -> Žebříčky -> Nejnovější. Tři kliknutí, nic obtížného.

"Já vím, kde to najdu, ale nemám pořád čas to hledat a najíždět na to!"
Jo, blogování nám žere spoustu času. Ty dvě vteřiny už nikoho nezabijí. A že na to nemáte čas? Tak to asi nemáte čas ani psát články a celkově blogovat. A už vůbec byste neměli mít čas nadávat. Tohle je trošku paradox. Lidé si stěžují, že jim tři kliknutí vezme spoustu času, ale napsat hnusný komentář, to očividně zvládají nadzvukovou rychlostí. A co teprve protesty, psaní petic, tvoření odborů, spamování Srdce blogu - to asi nestojí vůbec žádný čas.

"Nevidím nejnovější články oblíbených blogerů!"
Nevím, tohle mi nepřijde tak důležité. Když mám nějaký oblíbený nějaký blog, zajdu tam přece tak jako tak. Ale chápu, že někteří tuto funkci asi využívali. Kdybych to pořebovala já, funkci následování nějakých blogů nabízí už tolik stránek, že to přece nemusím mít přímo na titulce blogu. Ať už bloglovin.com (vyhledám tam svůj oblíbený blog a dám "Follow"), tak už dokonce třeba seznam.cz - zadáte blog, který chcete sledovat, a můžete mít výpis nejnovějších článků tohoto blogu přímo u emailu.


Zkuste se na to podívat z druhé strany. Opravdu je to tak hrozné? A nebo jsem jenom líný se trochu přizpůsobit? Kde bychom asi tak byli, kdybychom to, co je zažité, považovali vždy za to nejlepší a nejsprávnější?

Komentáře

Oblíbené příspěvky