Španělsko 2014

Tak, je to pár dní, co jsem se vrátila z dovolené s přítelem. Teda my jsme dorazili už před pár dny, zatímco naše zavazadla si dala na čas a dorazila až pár dní po nás (aneb Španělé nakládají zavazadla do letadel dosti prazvláštním způsobem). Ne, že bych nebyla zvyklá, že moje zavazadla jsou vždycky skoro poslední na páse, ale že by zavazadla nedoletěla vůbec, to se mi fakt stalo poprvé. Ale až na tento malý závěrečný kotrmelec to byla krásná dovolená. Ale celé, od začátku.



Na konci června jsme se s přítelem rozhodovali, kam na dovolenou. Původně jsme si plánovali nějaký poznávací výlet, každopádně hned co začala u nás v Česku vedra, tak jsme to celé přehodnotili a schodli se na tom, že v takovém počasí někde chodit, to se nám fakt nechce, to se raději rozplácneme na pláži. A tak jsme začali vybírat zájezd, nějaký ten last-minute. Vzhledem k partnerovu občanství jsme měli dost zúžený výběr, navíc dovolat se v naší republice nějakého poradenství nebo vůbec nějakých informací, to je skoro zázrak. Nikdo nám nebyl schopný říct, do jakých zemí mimo Schengen potřebuje vízum a do kterých ne. V cestovní agentuře nám řekli, že se musíme zeptat na ambasádě, že na tohle nemají kompetence (přitom nám stačila odpověď ano nebo ne, tak jaképak kompetence). Na ambasádě samozřejmě dělali mrtvého brouka a žádných informací jsme se nedočkali, pravděpodbně tam takové prkotiny neřeší. V cestovní kanceláři nám paní slíbila, že se to pokusí zjistit a informace pošle. Bohužel taky nebyla schopná říct nic konkrétního a její "asi ano" nám moc nepomohlo, protože stát s "asi vás do země pustí, ale možná taky ne" na letišti se zaplaceným zájezdem a letenkou, to by byl asi zážitek. Nakonec jsme tedy vybrali zemi patřící do Schengenského prostoru, tedy Španělsko. Přesněji Mallorcu. A rozhodně jsme udělali dobře.

Přítel, na výletě v městě Alcudia

Večer u bazénu

Mno, nevypadám u toho zrovna profesionálně... :-D

Pollensa Park Hotel & SPA

Náš hotel se jmenoval Pollensa Park Hotel & SPA a měl 3 a půl *, přičemž si myslím, že by si klidně zasloužil o hvězdičku víc (ve srovnání s hotely, které jsem navštívila dříve). Jeli jsme na týden, hotel byl v městečku Port de Pollenca, které je asi deset kilometrů od známého turistického města Alcudia (kam jsme si taky udělali výlet). Za celou dobu nebylo na co si stěžovat. Měli jsme all-inclusive, strava super (od návratu jsem zatím nenabrala odvahu se zvážit), pití super, služby super. Animační program taky super, všechno to byli takoví pohodoví lidé, se kterými jsme se poměrně brzo zkamarádili. A tak máme spoustu zážitů, třeba jsme se účasnili soutěže ve střelbě z luku (a to žádného vyrobeného, ale opravdu sportovního), soutěže v pinpongu, hráli "šuler" a nebo jsme třeba v poledne tancovali salsu u bazénu. Tedy "tancovat salsu ve Španělsku" si ze svého pomyslného seznamu věcí, které musím v životě zažít, můžu odškrtnout. Stejně tak si můžu odškrtnout "vařit paellu se španělskou šéfkuchařkou" nebo "býti fialovým poníkem". A "tancovat jako fialový poník Gangnam style". Pongus Pongus Petra.

Schválně, jestli mě na fotce najdete

Ano, jsem ten fialový poník Pongus! Tady na fotce s partou animátorů. Teda necelou - ta nejhezčí holka měla ten den zrovna volno.
Už jste někdy viděli fialového poníka tancovat Gangnam style? Ne? Pak tady:

Vyhrála jsem nějaké koktejlové hry, a tak jsem dostala certifikát

V hotelu bylo i fitko a byly tam i lázně - nějaká ta výřivka, sauna, bazén s teplou vodou, hydromasážní sprchy,... Každopádně saunit jsme se s přítelem vydrželi asi tak pět minut, jakože fakt si myslím, že chodit do sauny v létě u moře je vážně ujeté. Ve vířivce jsme toho času strávili přece jenom trošku víc. U hotelu byl samozřejmě i bazén, nějaké ty tenisové kurty a tak, a venkovní bar se všemi možnými i nemožnými nápoji a nějakou tou svačinou či zmrzlinou. Jakožto all-inclusive host jsem si mohla všechno brát a čepovat sama, přičemž jsem zjistila, že český či německý host se pozná mimo jiné podle toho, že umí načepovat pivo. Ostatní hosty jsme potkávali buď s kelímkem plným piva tak, že připomínalo spíš moč, a nebo s kelímkem plným pěny.

Hotelový bazén a venkovní bar

Přítel vaří španělskou paellu

Písečná pláž byla kousíček od hotelu, asi dvě minuty cesty. Byla až překvapivě čistá, stejně tak voda byla průzračná. Prostě super. Centrum městečka bylo asi deset minut chůzí. A další turistické a historické městečko - Alcudia - bylo vzdáleno asi deset kilometrů od nás, takže jsme to měli asi tak 12minut autobusem, tak jsme si tam taky udělali výlet.

Já pod vodou

Prostě dovolená, jak má být. Bylo tam krásně a celkově jsem byla hrozně spokojená. Aby taky ne - i když jsme to s přítelem koupili jako last-minute za hodně slušnou cenu, tak původní cena toho zájezdu byla přes 30 000 na osobu za týden. A tomu to taky odpovídalo. Tedy až na to, že my zaplatili mnohem, ale opravdu mnohem míň. Zpětně si říkám, že jsme fakt měli štěstí a narazili jsme opravdu na bombastickou nabídku. A je super, že nakonec vyšlo, že to bylo Španělsko, protože tady jsme s přítelem ještě nebyli. Nutí mě to kalkulovat, kde jsme vlastně všude spolu byli. Anglie, Lotyšsko, Litva, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Řecko, Španělsko, Vietnam... Tak kam to bude příště? :)

Na výletě do města Alcudia

S přítelem na pláži v Port de Pollenca

Užila jsem si to naplno. A hlavně jsem si to užila s člověkem, kterého miluju. Někdy si říkám, že jsem asi nejšťastnější člověk na světě:).


Unga unga




Další články, které by vás mohly zajímat:




Komentáře

Oblíbené příspěvky