Za všechno můžeš ty, ty a ty!

Nebojte, nehodlám si tady teď vylévat srdce, jak by se z nadpisu mohlo zdát. Dneska jsem se rozhodla se ve článku zamyslet nad zodpovědností a nad vrháním své vlastní zodpovědnosti na lidi a věci okolo.

Jen doprovodná fotografie, u zátoky Ha Long


Všímáte si, kolik lidí kolem vás nedokáže nést zodpovědnost za své vlastní činy a raději se tváří, jako by za následky jejich činů mohli jiní? Nemůžu si pomoct, ale mě tohle děsně vytáčí. Proto jsem se rozhodla napsat pár výroků, které lidé říkají, a k nim, co si o tom myslím.


Facebook je zlo, ničí vztahy! Zrušila jsem si ho, poplácejte mě za mou statečnost po zádech!

Facebook je jen věc. Sociální síť, která slouží k udržování kontaktu mezi lidmi, ke komunikaci, ke sdílení informací,... Facebook je vždy takový, jaký si ho člověk sám udělá. Pokud si bude do přátel přidávat samého debila, likovat blbosti a sdílet hovadiny, je jasné, že jeho zeď bude zapráskaná samými kravinami. Pokud si ovšem člověk bude dobře vybírat, koho si mezi přátele dá (tedy si tam bude dávat lidi, se kterými se doopravdy baví), tito přátelé budou inteligentní a i on sám bude sdílet a popřípadě likovat inteligentní věci, bude jeho zeď plná zajímavých informací.

Facebook nemůže za rozbité vztahy, za rozbité vztahy můžou jen a jen lidé. Jasně, je strašně jednoduché říct "za to může facebook", je to jednodušší než se zamyslet nad tím, jestli si "za to" vlastně nemůžu sám. Je těžší hledat chybu u sebe. Nicméně sami musíte vidět, že házet vinu za vlastní blbost na nějakou věc je prostě hloupé.

A už jenom proto nechápu, co je odvážného a skvělého na tom, si zrušit svůj vlastní profil na facebooku. Nechápu, proč by ho za to ostatní měli poplácávat po zádech, obdivovat ho a říkat: "Jo, jsi fakt dobrej, že sis dokázal zrušit facebook." Jop, to je faaaakt obdivuhodné, když si někdo zruší něco, co si sám založil a vlastní vinou si to zapráskal blbostmi. A pak z toho má ještě vyjít jako nějaký hrdina? Vždyť je to směšné. Jestli člověk facebook nechce, ať si ho nemá, a když ho chce, ať ho má. Ani na jedné z těchto možností není nic obdivuhodného nebo hrdinského.


Kdyby mi byl můj partner nevěrný, vyškrábala bych té ženské oči!

Když něco takového slyším, tak si vždycky říkám, že bych chtěla být chlap. Žiju si skvěle, najdu si bokovku, a když se na to přijde, tak si to holky vyřídí mezi sebou a já s tím nemám nic společného - a odkráčím z toho jako vítěz! Vždyť tohle je super!

Není to super. Přijde mi to postavené na hlavu. Za náš vztah jsme zodpovědní já a můj přítel. Pokud mě bude chtít podvést, tak mě podvede, i kdybych ho doma přivazovala k topení. Pokud mě ovšem podvést chtít nebude, tak se po něm holka může klidně plazit, a on nepodvede. Takže pokud by se stalo, že by do našeho vztahu vnikla nevěra, tak můžu hledat chybu u sebe a u něj. Proč bych měla házet vinu na nějakou cizí ženskou, která ke mě nemá vůbec žádné závazky a za můj vztah nenese vůbec žádnou zodpovědnost? Opět - asi je jednodušší hodit vinu na někoho jiného, cizího, ale není to řešení. Protože pokud je můj partner takový, že podvádí, tak kdyby to nebyla "tato", byla by to později jiná. Je hloupost vyškrabávat tolik očí, nebylo by jednodušší vyškrábat jen jedny oči - ty partnerovy?


Moje práce je hrozná. Pořád mám smůlu. Všichni jsou proti mě. Mám to v genech. A s mými problémy se nedá nic dělat.

Aby se lidé zbavili tíhy vlastní zodpovědnosti, často se snaží své neúspěchy a problémy házet na druhé (ať už na lidi, na věci nebo na nějaké nadpřirozené síly) a vymlouvat se. Asi je to pochopitelné. Nicméně jak se říká - kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.


"Jsem zcela odpovědná za svůj život, jsem odpovědná za své jednání (za věci, které jsem udělala) a také za svoje nejednání (tedy i za důsledky toho, když jsem něco neudělala). Jsem odpověndá za své pocity, za své emoce, za své úspěchy i neúspěchy, za své problémy, jsem odpovědná i za to, jak si sama sebe vážím. "


Další články, které by vás mohly zajímat:




A co vy?
Máte kolem sebe lidi, kteří neradi přijímají zodpovědnost?
Umíte přijmout svou zodpovědnost a nebo spíš hledáte chybu v druhých?
Co si o zodpovědnosti myslíte?

Komentáře

Oblíbené příspěvky