Chúc mừng năm mới 2015!

Šťastný nový rok 2015!

Ve Vietnamu právě teď začíná nový lunární rok - tentokráte je to rok dřevěné ovce/kozy (záleží na překladu). U nás nový rok nastane zítra, tedy za nějakých šest hodin. Pokud jste si tedy na solární rok nedali předsevzetí a nebo jste je už porušili, máte ještě další šanci.

Rýžový koláč bánh chung je tradičním novoročním jídlem


Novoroční stromeček 2015

V době, kdy čtete tento článek, trávím prázdniny v Rakousku. Vracím se v sobotu, neboť v sobotu 21.2. jsem pozvaná na vietnamskou oslavu nového roku - na slavnost Tết. Samozřejmě této slavnosti pak věnuju článek a podělím se s vámi o zážitky i fotografie.

Nebudu se letos opakovat, dnes tady dám jen pár fotografií. Proto pokud se o lunárním roku, slavnosti Tết nebo vietnamských tradicích pojících se k lunárnímu roku chcete dozvědět trochu víc, zavítejte na moje starší články, najdete tam informací až nad hlavu :-). (odkazy najdete níže pod fotkami)

Plná vana lá dong, listu marantovité rostliny.
Předtím, než se s ním bude lá dong dále zpracovávat, je potřeba ho pořádně umýt.

Pak se lá dong osuší a připraví se na balení rýžových koláčů bánh chung.



Moje snaha o rozbalování hotových rýžových koláčů bánh chung



Přečtěte si o slavnosti Tết a o lunárním roku víc :


A samozřejmě vám přeji hodně štěstí, zdraví, lásky a úspěchů do nového roku! :-)



PS: Pro samotné kozy/ovce (jako jsem třeba já) rok kozy/ovce není zrovna přívětivý. Pokud jste tedy koza a jste pověrčiví, určitě na sebe dejte pozor:).

PSS: Předchozí roky kozy/ovce jsou: 1907, 1919, 1931, 1943, 1955, 1967, 1979, 1991, 2003

Komentáře

Oblíbené příspěvky