Šťastný nový rok!

Chúc mừng năm mới 2014!

Rok se s rokem sešel, přesněji lunární rok s lunárním rokem, a máme tady rok koně. Dřevěného koně. Letos první den nového roku připadá na 31.1.2013. Ptáte se, proč tedy píšu teď? Protože právě teď je ve Vietnamu 00:00 - počítám s časovým posunem. Takže ještě jednou šťastný nový rok všem!

O slavnosti Tết jsem tady už něco málo napsala, takže letos to napíšu jen stručně, abych se opakovala co nejméně. Tento vietnamský svátek připadá na první den lunárního roku a je o vlastně taková smíšenina všech našich svátků - Vánoc, Nového roku, dušiček,... Lidé se scházejí, oslavují, radují, hodují, uctívají své předky,... Dokonce v rodinách můžete vidět i stromeček - ale nenechte se zmást, rozhodně se nejedná o jehličňan jako je zvykem u nás na Vánoce. Vietnamci mají místo jedličky rozkvetlou broskvoň, meruňku nebo kumkvat. Děti nedostávají přímo dárky, ale dávají se jim peníze v malých červených obálkách.

Pokud vás to zaujalo a zajímá vás, jaká se jí jídla, jaké tradice se dodržují a jaké legendy se k tomuto svátu pojí, určitě si přečtěte moje další články o slavnosti Tết, které jsem napsala v minulých letech a ve kterých jsem se více rozepsala:

Přečtěte si o slavnosti Tết víc :

Já budu s rodinou přítele a jejich známými (asi milion lidí) slavit Tết tuto sobotu, takže vám tady pak určitě napíšu i dojmy z oslavy "naživo" :).


Šťastný nový rok!

Komentáře

Oblíbené příspěvky