Střípky z Vietnamu, 13.díl: Zábava

V dalším dílu seriálu Střípky z Vietnamu se budu zabývat tím, jak se Vietnamci baví. Pokud jste až doteď žili v domnění, že Vietnamci pracují od rána do večera a že tak na žádnou zábavu nemají čas ani pomyšlení, určitě čtěte dál.

Kolotoč v zábavním parku Vinpearl


Většina mladých lidí u nás se chodí bavit večer. Ve Vietnamu to není jinak, jen způsob zábavy bývá někdy poněkud odlišný. Zatímco my chodíme za zábavou téměř vždycky někam do baru, Vietnamci jdou večer na kávu či na zmrzlinu. A když už jdou do baru, tak o tu hlavní zábavu se kromě jídla a pití postará karaoke.


Karaoke je ve Vietnamu (a celkově v Asii) velmi oblíbené. Dokazuje to, jak jsou Vietnamci bezprostřední lidé. Zatímco průměrný Evropan musí mít pomalu dvojku v žíle, aby ho někdo dostal na pódium, Vietnamci se studem problémy nemají. Ať zpívají jakkoli, ať mají hudební sluch a nebo nemají, tak zpívají s radostí a hrozně se u toho baví. A to nejenom ve Vietnamu, ale ani u nás v Česku se vietnamská oslava bez karaoke snad neobejde.

Kdo nezažil vietnamské karaoke, neví, co je to party hard

Další oblíbená zábava je navštěvování se. Kdykoli, v jakémkoli počtu. Bez ohlášení. Sedíte si takhle v klidu, doma, a najednou BUCH, deset lidí v baráku. A co se na takových návštěvách děje? Tak většinou se samozřejmě probírají všelijaké klepy. Mladí Vietnamci rádi říkají, že vietnamský drb je rychlejší než světlo. Pokud má rodina karaoke, dá se na návštěvě zpívat i karaoke. A taky se třeba hrají karty. O peníze. Karty se dají hrát kdekoli, nejen na návštěvách. Spousta Vietnamců si hraním karet zkracuje dlouhou chvíli v práci.


Úryvek z mého deníku:

16.července, den třináctý

"Po obědě jsme hráli karty. Já jsem ze začátku dost zírala, protože mi Hà téměř nic nevysvětlil, ale nějaká teta pak hrála se mnou, tak jsem to trochu pochopila. I když jsem nerozuměla, o čem se všichni baví, i tak jsem se bavila. Bratránek s Hà si navzájem brali karty a nadávali si, mamka pořád výskala, protože pořád vyhrávala, sestřenka zase pořád prohrávala a já civěla jako vejr. Neměli jsme peníze, hráli jsme o "cvrnknutí do ucha". Mám červené obě uši. Ne však tolik, jako sestřenka."


Muži hrající karty

Pak je tady ještě jeden druh zábavy, kterému však Vietnamci libují pouze ve Vietnamu. Jsou tam na to totiž podmínky - a to je pouštění draků. U nás se draci dají pouštět většinou jen na podzim a je to výsada malých dětí. Ve Vietnamu pouští draky i dospělí - a není se čemu divit, někteří z těchto draků spíš vypadají jako rogala. Vsadím se, že pětileté dítě by to někam odneslo. Když přijedete do Vietnamu a podíváte se na oblohu, můžete zpozorovat velké množství draků, kteří jsou strašně vysoko a jdou vidět na kilometry daleko.

Ani ve Vietnamu ovšem nechybí různé zábavní parky, zoologické zahrady, podmořské světy nebo aquaparky. Jedním z nejznámějších zábavních parků je VINPEARL ve městě Nha Trang. Zaplatíte si lístek na lanovku nebo na loď, kterou se dopravíte na zvláštní ostrov. V ceně tohoto lístku jsou všechny atrakce na ostrově. Kolotoče, bobová dráha, podmořská akvária, tobogany a skluzavky,... Ale třeba taky večerní program - obrovský nasvětlený a ozvučený vodotrysk.

Lanovkou na Vinpearl!

Na Vinpearlu nechybí ani eskalátory...

... a nechybí tu ani pohyblivé pásy, které vás provezou pod podmořským světem

Dalším k vyhlášeným zábavním parkům patří zábavní park poblíž Ho Chi Minhova města. Motokros, kolotoče, horské dráhy, aquapark, zoologická zahrada... A nebo třeba umělý zasněžený svah (což mi připomíná, že jsem poprvé v životě bobovala v krátkých kraťáskách).

Já na pštrosovi v ZOO u Ho Chi Minhova města

Už jste někdy viděli společný výběh tygrů a rotvailerů?

Připravit ke startu, pozóoor, teď!

Nejenom, že jsem Zlatku nevyklopila na motokárách, ale já jsem ji ani neutopila


Jak vidíte, Vietnamci se opravdu bavit umí. A nejraději se baví v co největším počtu. Pokud se mezi nimi v tu chvíli ocitnete, budete se možná chvíli hodně divit a myslet si, že se všichni nadobro zbláznili, ale nakonec se začnete bavit taky :-).


Nezapomeňte si přečíst i starší díly tohoto seriálu a ostatní články o mé cestě do Vietnamu:



Komentáře

Oblíbené příspěvky