Ovčí móda

... a ne, opravdu nechci mluvit o vlně a ani o Shaunovi (kdo neví, to je taková ta pohádková ovečka s černým ksichtíkem, na kterou narazíte v každém hračkářství). Chci mluvit o jakési módě ohánení se stádem ovcí.

Fotku ovce v archivu nemám, tak snad postačí lama


K dnešní době tak nějak patří touha "býti originální". Ať už v oblékání či ve stylu, tak třeba i v názorech. Prostě touha jít proti proudu, ať už se jedná o cokoli. Přijde mi však, že už to někteří lidé přehánějí, že jdou proti proudu prostě za každou cenu. A hlavně tak jdou všichni - a tím se sami stávají stádem a proudem (který jen proudí na opačnou stranu, nicméně proudí).

Už mám plné zuby keců ve smyslu "alespoň nejsem ovce". Ježí se mi chlupy, když někdo něco takového řekne, protože mi pak připadá, že daný názor má jenom proto, aby nešel po proudu. Prostě nezapojuje vlastní mozek. "Všichni dělají tohle, tak já budu dělat přesný opak," není o moc chytřejí než "Všichni dělají tohle, tak já to budu dělat taky." Je to úplně stejně hloupé.

Mi je úplně jedno, jestli někdo má jiný či stejný názor. Je mi úplně jedno, jestli se daná věc teď nosí nebo nenosí. Je mi jedno, jestli si to myslí většina a nebo jestli jsem v tom sama. Nosím to, co je mi pohodlné a co se mi líbí. Myslím si to, k čemu jsem nějakým způsobem došla. A jestli si to společně se mnou myslí jeden člověk a nebo milion, to přece na správnosti či nesprávnosti mého názoru nic nemění.

Kdy přijde do módy zapojovat vlastní mozek? Před nějakou dobou to bylo tak, že když se něco řeklo v televizi, bylo to svaté. Teď je ta móda přesně opačná - na ÚPLNĚ VŠECHNO se vymýšlejí konspirační teorie a NIC, co se řekne v televizi, není pravda. Přijde mi, že dnešní uvažování je prostě jen opačný extrém.


Další články, které by vás mohly zajímat:




Já si totiž stejně myslím, že pravda vždycky bývá někde uprostřed. Je fajn umět informace filtrovat - je hloupé bezhlavě všemu věřit, ale úplně stejně hloupé je také bezhlavě všemu nevěřit. Je fajn poslechnout si na danou věc více názorů, zjistit si o dané věci víc informací od různých zdrojů, prožít si nějakou vlastní zkušenost - a pak teprve si udělat vlastní názor. Vlastní flexibilní názor. Změnit později názor na základě nových informací a zkušeností totiž vůbec není špatné, spíš naopak.



Co si myslíte vy?
Jdete raději po proudu nebo proti proudu?
Máte pocit, že se lidé kolem vás "chovají jako ovce"?
V čem podle vás spočívá "ovčí chování"?

Komentáře

Oblíbené příspěvky