Život jako z televize

Chachá. Mám prázdniny a tak se najednou v mém denním programu objevují velké mezery, které zaplňuji televizí. Čtyři roky jsem se na televizi neměla moc času a byla jsem ráda, když jsem k ní mohla usednout buď ke zprávám a nebo k nějakému příjemnému večernímu programu, zatímco teď ji mám puštěnou vlastně skoro pořád. Buď se tak nudím, že už se dívám na kdejakou blbost, nebo ji mám puštěnou jako kulisu, aby byt nepůsobil tak strašidelně prázdným dojmem. Zjišťuji, že kdybych tohle měla dělat po dobu delší než dva nebo tři měsíce, tak mě zaručeně odvezou.

Už mi ani nepříjde divné, když slečna v reklamě jdoucí po pláži vytáhne z minikabelky pětilitrovou aviváž nebo když nevětší potěšení dělá matce od rodiny žehlit. Další ženě vůbec nevadí, že se její manžel a její děti chovají jako prasata, vždyť ona tak ráda pere, ždímá a věší prádlo. A ještě jsem zjistila, že když dáte dvanáctiletým dětem nějaký zázračný jogurt, tak že nebudou moct blahem ani mluvit. Také jsem konečně pochopila, v čem spočívá ženská krása. Stačí si vyčistit zuby - a z čtyřicetileté paní je najednou dvacetiletá. Je mi to jasné. Kde v tomto procesu zmizí přebytečná kila, jak se na hlavě objeví hustá hříva a jaký zázrak vyhladí vrásky - na to jsem ještě nepřišla, pokud ale budu reklamy sledovat alespoň ještě tak dva dny, určitě na to příjdu.

Áha, tajemství krásné pleti odhaleno - stačí se patlat Jarem. Vydá to i za kosmetický salon. Asi bych si tu televizi teď měla vypnout, jinak se mi ani nepodaří tento článek dokončit.

Old Spice
Jediná reklama, která může charakterizovat všechny zbylé, je ta, jak je tam ten chlápek "na koni". Teda vlastně ve sprše, pak na jachtě, má vstupenky, nemá vstupenky, má diamanty, má deodorant, pak sedí na koni... Vynechala jsem něco? Jo, už vím, mám se podívat na svého muže. Pak na něj. Nebo první na něj a pak na svého muže? Mám je srovnat. Došla jsem k poznání, že můj partner je asiat, tohle je černoch. A samozřejmě můj partner nevoní tak jako tento chlápek, nemá ani jachtu, ani koně, ani vstupenky, ani diamanty... I když tohle by mít mohl, že? Třeba do budoucna. Tato reklama se mi líbí. Je totiž jedinná, která se ani nesnaží "hrát si na inteligentní".

Přesuňme se od reklam k telenovelám. Také bych chtěla to zázračné osmileté dítě, které slušně sedí u jídla, nebrblá, nenimrá se v tom a pokud si chce přidat, zeptá se slušně: "Maminko, byla by si tak hodná a dala mi ještě jedno vajíčko?" Začínám přemýšlet, z jaké planety je můj desetiletý bratr. A to nemůžu říct, že by se u jídla choval nějak zvlášť neslušně.
Miluju přirozené rozhovory. Ó, já tě tak miluji, mé srdce hoří jen pro tebe. Ó, neuvědomila jsem si, jak moc tě miluji, ale uvědomuji si, jak moc by mě to mohlo změnit. Ó, přemýšlím nad tím, jak ochráním svoji novou sestru nad svým starým já (to nekecám, teď to v té bedně opravdu řekli, tohle bych fakt nevymyslela). Ó, ztratili se nám děti, co jen budeme dělat? Ó, nemůžeme je najít už týden, zavoláme policii? Ó, opravdu se vám ztratili děti? Ó, co budete dělat? Ó, co budeme dělat? Ach jo.

Nakonec jsem se rozhodla udělat malý průzkum. Dvě hodiny jsem sledovala reklamy na jedné televizní stanici. Asi vás nepřekvapí, že co se týče počtu, vedou prací prášky a aviváž, následované šampóny a mycími prostředky. Další místo drží banky se svými půjčkami, nějaké projímadla a léky na zažívání, reklamy supermarketů a žvýkačky. Další položkou jsou jogurty, sýry a řasenka. Vždy je důležité průzkum nějak vyhodnotit, jen nevím, do jaké míry je to tady možné. Diváci prostě rádi perou, myjí si vlasy a také milují mytí nádobí. Rádi chodí do supermarketů, kde se následně zadluží. Možná zde kupují jogurty, sýry a žvýkačky. Z těch pak mají zažívací potíže. Nebo to možná mají z toho zadlužení. Každopádně je velmi důležité u toho mít řasy až do nebe.

No jo, já vím, že po takto krátkém průzkumu není možné dělat jakékoli závěry. Možná, že jednou někoho pověřím, aby si dělal zápisky o reklamách třeba celý den. Já tohle nezvládnu, protože soustředit se na reklamy bylo i dvě hodiny docela obtížné. Pokud se mi ale do budoucna podaří udělat nějaký hodnotný průzkum, tak se o něj určitě podělím. Otázka jen je, zda je vůbec možné udělat hodnotný průzkum, když se má týkat televize. Možná ano. Ó, jak já mám ráda dokumenty o přírodě.

Článek je přiřazen k tématu týdne "Reklama".

Komentáře

Oblíbené příspěvky