Začíná být originální nesnažit se být originální...

Ze všech dívčích webů, ve všech módních časopisů, z televize, z filmů - pořád na nás křičí "Buďte originální!". Leze mi to krkem. Začíná mi připadat, že nejoriginálnější věc, kterou můžeme udělat, je originální nebýt. Nesnažit se o to a neřešit to. Takových lidí je totiž už docela málo.

Holka jde do obchodu a koupí si nové tričko. Tričko se jí líbí, je ji pohodlné, má ho ráda. Pak jde jednou jen tak po ulici - a hrůůůza - uvidí jinou holku ve stejném tričku. Její tričko tím ztrácí cenu, protože teď najednou není originální. Co na tom, že ho měla ráda. Není originální, tak ho přece nemůže nosit. Ze svého trička už nemá tak dobrý pocit jako dřív.

Nechápu, proč lidé řeší takové blbosti. Pro mě je to naprostá malichernost. Je mi naprosto putna, co si nosí ostatní, já mám na sobě to, co je mi pohodlné a v čem se cítím dobře. Nechápu, proč by mi tento pocit mělo ovlivnit to, jestli se v tom náhodou necítí dobře ještě někdo jiní. Děsí mě, jak se ve všech médiích pořád omývá, že máme být originální. Lidé jsou ovce, které jdou v jednom davu za originalitou - co je na tom originálního? Nevím, proč se na to dává takový důraz. Každý jsme přece jiný - ale vnitřně, ne tím, co máme na sobě. Můžu dvě holky navléknout do stejných hadrů, ale i tak budou vždy naprosto rozdílné. Budou mě mít lidé méně rádi, když budu mít na sobě stejné tričko jako někdo jiný? Budou mě mít méně rádi, když v oblékání budu konzervativní a budu zůstávat u riflí a mikiny či svetru? Opravdu se za mnou lidé musí na ulici otáčet, abych se cítila dobře? Ani ne. Já jsem mnohem raději, když zapadnu. Nechci, aby se za mnou lidi otáčeli a přemýšleli nad tím, co mám na sobě. Není mi to příjemné. Navíc se člověk nikdy nezavděčí všem. Pokud se originálně do něčeho obleču, tak si tím zaručím, že se za mnou budou otáčet - ale stejně nikdy nepoznám, jestli se otáčejí proto, že se mi v duchu smějí, jak směšně vypadám, a nebo proto, že se jim můj "oufit" líbí. Ne, o takovou pozornost nestojím. Budu mnohem raději, když si o mně lidé udělají obrázek podle toho, jak se chovám a co dělám, než podle toho, do čeho jsem se dnes ráno oblékla. Být originálně oblečený totiž ani zdaleka není všechno...


Tento článek byl dodatečně přiřazen k tématu týdne "Originalita".

Komentáře

Oblíbené příspěvky