Jsem mrtvý člověk

Napadá mě jen něco hodně sprostého... No, to se zase něco povedlo. Nevím, jestli mám plakat a nebo se tomu smát. Nevím, jestli jsem připravená všechno přiznat.

Ano, z jedné strany mě opravdu těší, že můj článek se někomu líbil natolik, že ho přeložil a publikoval na cizojazyčném webu. Opravdu mám radost, že má můj článek ohlas. To, co mě už tolik netěší, je to, že ho použili bez mého vědomí. A to, že POUŽILI MOJE FOTKY aniž by se zeptali! Já tam chci být ANONYMNÍ! Sakra! Takovou dobu se snažíme s partnerem náš vztah před Vietnamci utajit - a on se objeví na takových stránách! Jsem mrtvá. Budu mrtvá. Nyní si ho můžou přečíst i ti, kteří mu doteď nerozuměli. Můj blog najedou najdou ti, kteří vůbec neví, že píšu nějaký blog. Najednou jsem "ta Češka, co chodí s Vietnamcem " - už i mezi Vietnamci. Už to vědí. Otázka času, kdy se to dozví celá jeho rodina. Otázka času, kdy ho některý z jeho rodinných příslušníků vydědí. Co, když se k němu rodina otočí zády? Což když tuto skutečnost nepřijmou? A navíc se cítím pěkně trapně. Jeho bratránci ze mě rozhodně budou mít pěknou srandu.

No, tak abych se k tomu dostala. Pokud si chcete můj článek Předsudky, předsudky, předsudky přečíst ve vietnamském jazyce, pak můžete na stránkách http://vietinfo.eu -tedy zde: http://vietinfo.eu/cd-tai-sec/yeu-nguoi-viet-dinh-kien-dinh-kien-dinh-kien.html . Jak jistě vidíte, můžete si mě i mého partnera i prohlédnout. Skoro všechny naše fotky v jednom článku. Děsí vás to? Mě taky. Nikdo se mě neptal, zda může můj článek přeložit a uveřejnit. Nikdo se neptal, zda může použít mé fotky. A přesto jsem se dnes stala "tváří" těchto stránek. Nějak nevím, co mám dělat... Kdyby smazali moje fotky, tak by to bylo v pohodě. Kdyby se dopředu zeptali a domluvili... Ale takhle?


// aktualizace 27.2.2012 - Po pár emailech stáhli moje fotky a nahradili je odkazy. Nyní už na těchto stránkách nenajdete ani je. Což zní sice pěkné, ale přišlo to docela pozdě. V tuto chvíli je to už zbytečné. No co dodat - myslela jsem si, že tenhle server získává články trochu lepší cestou a že mají k těm, o kterých píší, alespoň nějakou úctu. Napsat mail a informovat mě o zveřejnění něčeho, co je o mně, snad v téhle době už není takový problém.

//aktualizace 28.2.2012 - Fotky jsou vymazány a situace kolem mě se začíná pomalu uklidňovat (méně mailů, méně komentářů). Zato se zneklidnila okolo maminky partnera, které teď pořád volají známí a ptají se na její "potencionální snachu". Ou... No, každopádně, myslím, že tohle můžu překlasifikovat na největší trapas ve svém životě:-D. Jaké trapasy se povedly vám?

//aktualizace 28.2.2012, 21:53 - Můj článek nalezen na dalším webu: http://www.nguoiduatin.vn/co-gai-sec-bao-ve-nguoi-yeu-viet-den-chay-long-a33423.html. Od stejné překladatele/překladatelky, ale vzhledem k tomu, že tu nejsou moje fotky (alespoň ne teď, ale dřív tam asi byly - ale tenhle server asi moc mých známých nečte), tak mi to až tak nevadí. Naopak, začíná mě to bavit, zajímalo by mě, kolik toho ještě najdu:-D. Ještě chvíli a budu vážně slavná :-D. Když už nikde nevidím mé fotky, tak to beru jako pozitivní reklamu.

//aktualizace 28.2.2012, 22:40 - Můj článek nalezen na dalších webech:

...zajímavé... a nikde ani odkaz na mě... to ještě pořád není porušování autorských práv?
... všude jen konstatování "Theo blogger Hogreta"...

Komentáře

Oblíbené příspěvky