Nejdůležitější věc v životě

Když se mluví o tom nejdůležitějším, často člověka první napadne "zdraví". Ale z nějakého důvodu se o něm nemluví nahlas. Ti, co jsou zdraví, ho berou jako samozřejmost. Jak je důležité si uvědomujeme až ve chvíli, kdy ho nemáme. Nebo když ho ztratí někdo z našich blízkých. To nás vlastně sužuje ještě mnohem více. Někdy, když vidíme, jak moc je druhému špatně, si vnitřně přejeme, aby jeho nemoc přešla na nás - aby ten, koho milujeme, byl zdravý. Jen si vzpomeňme, jak nad námi v dětství seděla maminka a bála se naší vysoké horečky. Klidně by si s námi místo vyměnila. Takže co je vlastně důležitější - zdraví nebo láska?


Myslím si, že nemocný člověk, který je obklopený lidmi, kteří ho milují, se má lépe, než zdravý jedinec, který je úplně sám. Ten první má důvod jít dál. Důvod, proč věřit v uzdravení. Ten druhý nemá důvod vůbec k ničemu. Jeho jediný důvod k žití je hledání někoho, s kým by své životní úspěchy mohl sdílet.

Někdy večer, když je tma, je mi z toho docela hrozně. Říkám si "Proč on? Co komu udělal? Proč ne raději já?" Ale jeho postoj k tomu mě drží nad vodou. Vidím, jak je s tím vyrovnaný. Až to příjde, tak to příjde. Pokud to vůbec příjde. Myslím, že na nemoc myslí méně, než já. Vlastně mě někdy až děsí, jak to bere na lehkou váhu. Ale je to dobře. Miluju ho za to, jak racionální dokáže být. Možná, že to beru příliš vážně. Možná, že jen já jsem zbytečně vyděšená. I když už mnohem méně než před třemi roky, když jsem se to dozvěděla. Už jsem s tím někdy vlastně také vyrovnaná.

Člověk nemůže být nikdy dokonale šťastný, pokud se se svým štěstím nemá s kým podělit. Záhada matematiky: podělené štěstí se dvakrát násobí a sdílený smutek se dělí dvěma. Kolem lásky se točí snad skoro všechny pohádky. A nejen ty. Komedie, tragédie, telenovely, seriály, filmy. Kolem lásky se totiž točí život. A je jedno, jestli se jedná o tu mateřskou, sestersku, partnerskou a nebo nějakou jinou lásku. Je to něco, co dokáže hýbat životy. Jsme pro ni schopni obětovat. Jsme pro ni schopni obětovat i část toho našeho zdraví. Proto je pro mě láska důležitější.

Komentáře

Oblíbené příspěvky