Tváří v tvář

Všimli jste si někdy, jak jsou někteří lidé přes písmenka stateční? Někteří jsou schopni napsat i čuňárnu, kterou by v reálu dokázali tak maximálně pošeptat. Další skupina lidí se přes písmenka najednou stává dvakrát inteligentnější, než normálně. Najednou jsou všichni studovaní psychologové, sociologové, politologové, sexuologové, rozumí všem vědním oborům a jediný správný názor je ten jejich. Ale dokázali by ho říct, kdyby svému oponentovi stáli tváří v tvář?



V době internetu už není žádný problém vyjádřit jakýkoli cit - ať už ten pozitivní nebo negativní. Ale zdá se to jenom mně, nebo už nás úplně ovládla nenávist? Při přečtení nějakého článku nás napadne "co ty o tom víš?", ale přitom autora článku vůbec neznáme. Jak je najednou jednoduché někoho odsoudit a zarovnat do nějaké škatulky. Ale máme "koule" na to, abychom mu to opravdu řekli?

Občas se na mém blogu objeví nějaký pošahaný komentář, kterým daná osoba dává najevo, co si o mně (nebo o mém partnerovi) myslí. V pohodě, unesu to, ale omlouvám se - sprosté komentáře opravdu mažu. Pokud někdo se svojí slovní zásobou nedokáže vyjádřit svoji myšlenku slušně, pak ať vypne internet a začne se raději učit. Ale to je vlastně jedno. Jen přemýšlím nad tím, zda by osoba, které je (podle pravopisných chyb a způsobu vyjadřování) maximáně 13let, se předemě postavila a řekla, co si myslí. Prdlajs. V reálném životě by stáhla ocas, slušně mě pozdravila a ještě mi vykala. Ale na internetu rozdává moudrosti. Dost pokrytecké, nemyslíte?

Pokrytecké, to je to správné slovo. Vnímám to jen já a nebo je najednou na tom našem světě strašně moc pokrytců? Moralizují a šíří svá moudra, podle kterých se nakonec sami neřídí. Podívejte se třeba na diskuzi na www.tn.cz. Jasně, Nova je neustále kritizované téma, budiž. Ale můžete mi vysvětlit, proč dospělý rozumný člověk, který nesleduje televizi Nova a nemá ji rád, si dá tu práci, aby negativně komentoval každý jejich článek na webu? Proč má potřebu někomu dokazovat, jak je internetová stránka, kterou právě načetl, příšerná? Když se mi něco nelíbí, tak tam nelezu, ne? Co by mi to dalo? To někoho naplňuje buzerovat ostatní i za naprosté kraviny? Podle mě člověk, kterého daná věc nezajímá, nemá potřebu si o ni něco vyhledávat na internetu a vyjadřovat se k ní. Pokud tu potřebu má, ale aby si zachoval tvář tvrdí, že ne, je to jen prachsprostý pokrytec.

Ono je v poslední době strašně moderní rozumět všemu a za každých okolností. Je moderní mít ke každému tématu svůj názor - i kdyby tomu tématu skoro nerozuměl. Ale řekl by ten člověk svůj názor nahlas? Řekl by ho cizímu člověku do očí? Postavil by se doprostřed společnosti a naprosto otevřeně předvedl svůj názor? To už asi ne. Smutné.

Proč se neodprostit od té nenávisti? Od škatulkování neznámých lidí? Od pokrytectví? Člověk, který se za svůj názor stydí natolik, že by ho tváří v tvář nikdy nikomu neřekl, by ho neměl ani psát.


PS: K té fotce: představuji vám tímto svého želváka. Tomu žádné "tváří v tvář" nevadí a kdyby mohl, určitě by mi řekl všechno:-D.

Komentáře

Oblíbené příspěvky