Na světě je 10 druhů lidí...

Na světě je 10 druhů lidí: ti, co rozumí binární soustavě a ti, co ji nerozumí.

To, co se naučíme na základce, nám na střední škole vyvrátí. A když už se něco naučíme na střední, tak na vysoké zjistíme, že to všechno může být ještě trochu jinak. Horší je, že nyní už si nejsem jistá ani v těch výpočtech z druhé třídy.

Pro ty, které nezaskočila úvodní věta a rozumí ji, mám pár otázek k zamyšlení. Přecejenom by mě zajímalo, kolik lidí ve stejné věkové kategorii jako já na můj blog chodí:).
Kdy se 1 + 1 = 10 a kdy se 1 + 1 = 1 ?
Kdy se 1001 0100 = 94 a kdy se 1001 0100 = 148 ?
Kdy se 1111 0001 = 1, kdy se 1111 0001 = 241 a kdy se 1111 0001 = F1 ?
Kdy se 1001 = 9 a kdy se 1001 = -7 ?
No, uznejte, tohle je zábavnější než nějaké přihlouplé hádanky, no ne? :)


Ano, tušíte správně, tento týden píšu další zkoušku (tentokrát z LO- logických obvodů), tak mi teď jde z těch nul a jedniček mírně hrabe. A výsledek? Celá rodina počítá v násobcích dvojky. Brácha si oblíbil hraní FIFA 11 na MÉM počítači v MÉM pokoji, tedy mě už nějaký ten den poslouchá. Jaké bylo mé překvapení, když jsem si včera řekla "ježiš, dvě na osmou" a z bráchy vyletělo "256". Podotýkám, že bráška je v páté třídě. A podotýkám, že se odposlechem a tím, že kouká do papírů, které mám všude po stole, dokázal naučit mocniny dvojky až do 210. Zkoušela jsem ho. Na to, že ve škole žádné mocniny ještě nebrali, je to poměrně dobrý výkon. Od doby, kdy se dokázal podobným způsobem naučit ve třetí třídě faktoriál, je to zase krůček dopředu. A pak že není výhodné mít starší sourozence.

Nezlobte se, že nyní moc neráguji na komentáře. Články jsou přednastavené a já místo u blogu teď velmi pravděpodobně sedím na skripty. Hurá sláva, už jen čtrnáct dní a snad to budu mít za sebou:).


Komentáře

Oblíbené příspěvky