Já a hudba

V poslední době se mi množí dotazy na to, jakou hudbu poslouchám a jaký k ní mám vztah. Zklamu vás, mám příšernou paměť na jména a neznám ani názvy písniček, ani jména zpěváků a zpěvaček. Ale vztah k hudbě mám velmi kladný. Jen možná k trochu jiné hudbě, než ostatní očekávají.

Od první třídy hraju na zobcovou flétnu. Od té doby jsem už docela vyrostla, v mých rukách se vystřídala sopránka, altka, tenorka i basovka. Roku 2010 v červnu jsem dochodila druhý stupeň ZUŠky, takže teď už vlastně na flétnu oficiálně nehraju. Nedokázala jsem si ale představit, že bych už neměla mít hodiny, proto jsem v září vzala do ruky housle a zapsala jsem se do prvního ročníku hry na housle (a zcela "náhodou" ke stejné p. učitelce:-D). Ale i tak stále doprovázím mladší děti na flétnu a nebo si někdy jen tak "písknu" s paní učitelkou, prostě jen tak pro radost:). Je fajn, když už umíte hrát na tolik, že si můžete zahrát vlastně cokoli, co se vám líbí. Sama si můžu vybrat noty, ze kterých chci hrát, sama si můžu vybrat skladbu, kterou bych si chtěla dát na nějakém koncertě. Vlastně mám not plný šuplík.

Dá se říct, že za mou flétnovou "kariéru" (chachacha:-D) jsem měla občas nějaký úspěch. Občas jsem s kvartetem vyhrála krajské kolo v komorní hře, ale nikdy se nepostupovalo. Až v roce 2009, kdy jsme se s triem (já, Gabka a Vojta) dostali až do celostátního kola. Bylo to tehdy opravdu fajn, jeli jsme na tři dny do Liberce, a já si s sebou mohla vzít i přítele, takže jsme si vlastně udělali takový fajn výlet (a jeden den jsme nemuseli do školy, hehe). V Liberci jsme v naší kategorii vybojovali druhé místo, takže docela úspěch. Ale mohlo to být samozřejmě lepší, ale zklamaní jsme nebyli. Máme na to super vzpomínky.

A proč to vlastně celé píšu? Nedávno mi přišel nový notebook, takže jsem čistila ten starý a narazila na nějaké starší videa. Docela jsem se u toho zasmála. Na prvním videu vidíte právě naše trio, tedy mě (jsem ta nejblíže foťáku), Gabku a Vojtu. Omluvte kvalitu zvuku, ale co chcete, když nahráváte foťákem, že:-D.


A tady jsem našla ještě starší video, ještě se souborkem. To mi bylo šesnáct, myslím? Myslím, že je z roku 2007. Příjde mi ještě legračnější, než to první video:-D. Zvášť, jak tam pokládáme ty noty na zem:-D. Jsem tam ta úplně v pravo, s tou největší zahnutou flétnou. Ano, ta, která skoro půl videa jde vidět jen tak na půl:-D. No jo, "kameramana" asi už taky bolela ruka.


Když budete dostatečně trpěliví, tak tady jednou možná najdete i video, kde hraju na housle. Ano, dvě takové videa už mám, ale zatím jsou to spíš jednodušší skladby a tak je tedy ještě nebudu zveřejňovat:-D. Zveřejním, až si budu myslet, že něco vážně umím:-D. Takže si počkáte:).

Komentáře

Oblíbené příspěvky