Břišní tanec

Určitě jste o něm už slyšeli. Orientálních tanců je obrovské množství druhů a stylů, já o nich ale budu mluvit spíš obecně. V lekcích pro začátečníky (nebo pro mírně pokročilé) se většinou učí takový "mix".

Když mi bylo deset, závodně jsem se věnovala basketbalu. Dorostlo to ale do té míry, že jsem tréninky měla čtyřikrát týdně (někdy dokonce i před školou) a celý víkend jsem zabila zápasy a cestováním po republice. Bylo to fajn, měli jsme tam úžasnou partu holek, ale tohle tempo jsem prostě dlouhodobě nemohla vydržet - přišla střední škola a já s tím skončila. Ve čtvrťáku na střední jsem začala tančit zumbu a konečně jsem našla druh pohybu, který mě dlouhodobě baví. Jak jistě víte, v zumbě se vyskytují i prvky orientálních tanců - a to mě zaujalo. A tak jsem si v září tohoto roku našla společně s mamkou kurz břišních tanců. A ty mě pohltily stejně jako zumba.


Co potřebuji?

Ze začátku vám budou stačit nějaké tepláky, tričko a jeden šátek (může být i s penízky) kolem boků. Takový šátek se dá pořídit i pod pět stovek a v začátcích vám určitě pomůže. V sálech bývají velká zrcadla a při tanci můžete pozorovat, jakým směrem se penízky pohybují - a tak poznáte, zda to, co děláte, děláte správně. S obuví si hlavu nedělejte, většinou se tancuje na boso. Pokud je vám zima, můžete si pořídit piškoty nebo tancovat v ponožkách. Později si třeba budete moct pořídit i různé pomůcky - šátky, vějíře, kastaněty, šavle, závoje, ... Jak jsem psala - orientálních tanců je velké množství a podle toho se i využívají různé rekvizity.

K čemu je to dobré?

Orientální tance mají velmi pozitivní vliv na vnitřní orgány. Pomáhají řešit různé gynekologické problémy - například předcházejí problémům s otěhotněním nebo mírní premenstruační syndrom. Také stimulují trávicí soustavu a řeší problémy se zažíváním.

Posílíte jak psychickou, tak fyzickou kondici. Nemyslete si, že takovéhle tancování je nějaká flinkačka - naopak, pokud se tomu opravdu věnujete, tak se možná i pořádně zapotíte a také posílíte snad všechny svaly v těle (nejen bříško). Jen si představte, že třeba hodinu chodíte pouze po pološpičkách, držíte ruce nad hlavou a snažíte se u toho být rovné jako prkno. Není to tak jednoduché, jak to vypadá.

Mezi další pozitivní vliv orientálních tanců na naše tělo patří posílení zádových svalů a tím řešení bolestí v krční a bederní oblasti. Ale tady pozor! Na břišní tance by měly rozhodně zapomenout dívky, které mají s páteří problémy a trpí silnými chronickými bolestmi. Pokud se přesto chtějí do nějakého kurzu přihlásit, měly by to řešit se svým lékařem. V orientálním tanci totiž velmi často zaujímáme polohu s prohnutými zády, páteř se během tančení různě prohýbá a nahýbá - a někomu s problémy s páteří by to mohlo i ublížit. Můžu upřímě říct, že po každé hodině cítím svaly kolem bederní páteře, protože tuto část zad jsem doposud příliš neposilovala. Ale z dlouhodobého hlediska moje občasné bolesti zad mizí. Navíc se konečně přestávám hrbit.

Dále pomáhají zlepšit krevní oběh. Zlepšují prokrvení celého těla - zbavujete se tak zmrzlých konečků prstů, vysokého cholesterolu nebo začínajících křečových žil.

Břišních tanců se nemusí bát ani ti, kteří mají problémy s klouby. Hodně lidí nemůže provozovat jiné taneční styly a aerobická cvičení (zvlášť pak zmíněnou zumbu), protože při tom všem hopsání, skákání a dopadání trpí bolestmi kyčlí, kolen, kotníků či zad. Orientální tanec naopak zlepšuje pohyblivost kloubů a nepříjemných dopadů a poskoků se bát nemusíte. Proto je tento typ tance vhodný i pro těhotné nebo obézní ženy.


A proč tančím břišní tance já? Protože to pomáhá mé psychice. Po lekci si najednou připadám mnohem ženštěji a jsem sebevědomější. Už mě tolik nebolí záda, chodím narovnaná a jsem ohebnější. A především - opravdu mě to baví:).

Komentáře

Oblíbené příspěvky