Upadá lidská inteligence?

Někdy mi připadá, že lidé jsou hloupější a hloupější. Nemáte taky někdy ten pocit? To, co jsem se učila v páté třídě, se nyní učí v sedmé, to, co jsem se učila v osmé třídě, se nyní někdy učí až na střední škole. Svět je plný bulvárů, kterým třičtvrtina kupujících věří. Lidé se neustále zadlužují, protože si asi nedokážou spočítat, že ve výsledku zaplatí dvakrát tolik, než kolik si půjčují. Nakupují ve slevách i to, co naprosto nepotřebují, tyto věci pak rozdají a mají pocit, že ušetřili. Podepisují smlouvy, kterým pořádně nerozumí -a pak se diví. Když se podíváte na nějakou internetovou diskuzi, tak se ale nestačíte divit vy. Každý druhý si hraje na (pseudo)intelektuála (a přitom píše naprosté kraviny) - ale všichni všechno vědí, všichni všechno znají.

V tomhle je střední a vysoká škola fajn - setkáváte se tam pouze s lidmi, kteří jsou přibližně na stejné úrovni jako vy. Někdy jsou na tom s inteligencí o něco lépe, někdy o něco hůře, ale žádné rapidní rozdíly. A když jsou, tak se ten člověk na té škole moc dlouho neudrží. Vlastně jste od těch ostatních izolovaní. Nyní si uvědomuji, že jsem pět let asi žila naprosto odříznuta od skutečného světa. I na můj blog chodí většinou inteligentní lidé (až na "reklamisty"). Ale stačí se jen podívat kousek za hranice svého blogu. Když se podíváte na výpis nejnovějších článků na hlavní stránce blogu, tak to, že narazíte na inteligentní článek, se dá pomalu srovnat s výhrou v loterii. Připadá mi, že společnost ze všech těch facebooků a diskuzí na internetu už definitivně zblbla. Zdá se to jenom mi? Nebo jsem prostě jen nenávistná? Jsou všichni kolem mě normální, jen mně "uletěly včely"?

Tohle mě naprosto dostalo: http://i.imgur.com/YIia4.png

Prosím, moc bych byla ráda, kdybyste mi odpověděli v následující anketě. Vždyť je to zcela anonymní, tak co. Jen takový průzkum:).

Komentáře

Oblíbené příspěvky